Kartoitus verkkoviestinnän ja sosiaalisen median hyödyntämisestä
Seutunuotta & Takuulla Tekemistä! -projekteissa toteutettiin marraskuussa 2014 Pirkanmaan nuorisotakuutoimijoille verkkoviestintäkartoituskysely sosiaalisen median käytöstä. Kyselyssä kerättiin tietoja verkkoviestinnän ja sosiaalisen median hyödyntämisestä omassa työssä.
Kyselyn kohderyhmänä olivat Pirkanmaan nuorisotakuutoimijat: oppilaitokset, Kela, Pirkanmaan TE-toimisto, kuntaorganisaatiot, nuorisotyöntekijät ja -ohjaajat, etsivän työn toimijat, paja- ja nuorisotalojen edustajat, kolmas sektori ja työllisyydenhoidon palvelut. Kysely lähetettiin noin 250 henkilölle, joista 73 vastasi kyselyyn.Kyselyn teemat liittyivät toimijoiden valmiuksiin hyödyntää verkkoviestinnän työkaluja ja sosiaalista mediaa työviestinnässä asiakkaiden ja nuorten kanssa sekä organisaatio- ja kuntarajat ylittävän yhteistyön tekemisessä. Kyselyn tulosten johtopäätelmien on tarkoitus auttaa vastaajien organisaatioita lisäämään verkkoviestintää nuorille suunnatuissa palveluissa sekä kehittää verkkoviestintää sidosryhmäyhteistyön vahvistamiseksi.
Kartoituskyselyn toteuttivat aikuisopiskelijat Satu Kopra ja Sanna Ojanen (TAMK, liiketalous). Kysely ja tulosten analysointi on osa heidän keväällä 2015 valmistunutta opinnäytetyötään, joka löytyy Theseuksesta nimellä Viestimisen uusi aikakausi, sosiaalisen median kanavat käyttöön. Kyselyn ja opinnäytetyön tuloksia hyödynnetään Takuulla tekemistä! -projektin tulosten loppuraportoinnissa.
Kyselyn tuloksia hyödynnetään myös Seutunuotan koordinaattorin Minna Helysen informaatiotieteiden Pro gradussa (Tampereen yliopisto).
Lisätiedot:
Helena Tirronen, helena.tirronen(at)tamk.fi
Minna Helynen, minna.helynen(at)tampere.fi
Katso Prezi-esitys tutkimuksesta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Mitä ajatuksia teksti sinussa herätti? Kommentoi!